Als venue marketeer heb je soms van die dagen dat je heel veel dingen tegelijk moet doen en dan komt je GM plotseling de kamer binnengestormd. We hebben een nieuw logo bedacht en het moet binnen 1 week worden gelanceerd. Ik zie je handen al in je haren glijden. Maar wij hebben de oplossing voor je: design sprints. Het is een methode waarmee je binnen 5 dagen inzichten krijgt op de belangrijkste vraagstukken. Het begint bij het probleem en eindigt bij de oplossing. Het is gemaakt door Google Ventures en het brengt je echt in een korte tijd naar een sterk niveau. Ideaal voor start-ups, incidentele vraagstukken, maar ook voor je brand & identity.  

Venues hebben dagelijks te maken met de vraag hoe ze hun venue nog beter kunnen matchen met de eindopdrachtgevers. Moet je voorstellen dat je 5 dagen lang met je opdrachtgever aan het schakelen bent om jouw venue te verbeteren. Dat is toch geweldig! Door samen te conceptualiseren, ontwerpen en testen krijgt je superinzichten. Zo deel je de dagen in: 

Dag 1: Het probleem begrijpen

Dag 2: Divergeren

Dag 3: Beslissen

Dag 4: Ontwerpen

Dag 5: Testen

Je doet dit dus altijd met je de eindopdrachtgever. Je haalt direct de expertise in huis waardoor je sneller je probleem begrijpt. Het vergaderen en continue evalueren sla je direct over. Je investeert eenmalig 5 dagen in een succes ipv van 20 dagen. Een voorwaarde is wel dat je 5 dagen achter elkaar doet om het hele proces te doorlopen. 

Superpower!
Design thinking is een pure mix van strategie, innovatie, gedragswetenschap en design thinking. 
Als je dus van jouw venue een merk wilt bouwen, dan is dit absoluut een notenkraker. Creëer daarbij een team die belangrijk is voor de toekomst, want je krijgt inzichten die fundamenteel zijn voor jouw venue. Als je dit een plek geeft, dan kunnen vernieuwingen veel sneller en gerichter plaatsvinden. 

Meer info over Desing Thinking, ga dan naar de website van Google Ventures

Bron: Marketinfacts
Bron: Unitid