9 van de 10 mensen dagdromen in meetings, 25% van alle meetings spenderen tijd aan zinloze onderwerpen, 50% van de gasten vinden meeting onproductief, 73% doet ander werk tijdens meetings en 75% heeft geen normale training gehad over hoe je een meeting moet bijwonen.

Wij als venue marketeers kicken op data, goeie data! Dus als de meeting in de basis slecht is, wat heb dan aan deze data? Dat goeie koffie bijdraagt aan een productieve meeting kennen we wel, en dat we een app hebben met ‘targetcontent’ ook. Maar als 75% andere dingen doet dan opletten of iets bijdragen, of 50% vindt het zinloos. Tja, waarom vermarkten wij dan venues? Kunnen wij als venue marketeer de reden of de boodschap van een meeting in de basis beïnvloeden? Dat betekent aan tafel bij een klant als die overweegt een meeting te plannen met collega’s. Een droom van iedere venue marketeer, ofwel verkoper:). Dit gaat natuurlijk wel heel ver, maar wel leuk om over na te denken. Zeker voor de locatiescouts onder ons.

Lees hier de informatieve infographic van IdeasTed.com over de economische impact van slechte meetings. Ik zou ook zeker deze video kijken van David Grady(TED Talk).

‘How to save the world from bad meetings.’

Bron: http://ideas.ted.com/the-economic-impact-of-bad-meetings/