Het is ‘AAN’ in Locatie Land! Met een gerust hart kunnen we zeggen dat het goed met ons gaat. De omzetten stijgen! Vervallen loodsen, suffige kantoren, stinkende autogarages, oude bunkers, zielloze scheepsloodsen, je kan het zo gek niet bedenken of het wordt omgetoverd tot sfeervolle venues. Targets worden ruim over schoots gehaald. Jobs liggen voor het oprapen. Veneus die internationaal doorbreken. We springen een gat in de lucht, zo hoog als we kunnen. Wat hebben wij dit verdiend zeg. Terwijl iedereen druk is om hun agenda’s te vullen met events willen wij je toch even vragen om dit even los te laten. We nemen je mee in de toekomst. Nog verder dan jouw actielijstje van deze week. Nog verder dan jouw marketingplan van 2018. We hebben het over trainen van jouw mensen. Het trainen van jouw mensen is essentieel voor de toekomst van jouw venue. Helemaal nu (het goed gaat met de branche).

Beweeg mee met wat er komen gaat
De toekomst van jouw venue baseert straks op hele andere waarden. Het gaat niet meer om vaste contracten, vette bonussen, of loonsverhogingen. Het gaat erom dat ze het waarderen dat er in ze wordt geïnvesteerd. Een mega sterke uitspraak van Richard Branson vat dit mooi samen: Train people well enough so they can leave. Treat them well enough so they don’t want to. Het laat zien dat jij een toekomst voor hen in jouw venue in gedachten hebt en dat jij in hen gelooft. Het is een hele andere manier om jouw venue up-to-date te houden. Ze willen meer en meer ondernemen en innoveren. En ze hebben gelijk want ze worden er zelf beter van. En als ze er zelf beter van worden, dan is de kans groot dat ze emotioneel verbonden raken met jouw venue. En dit bedoelen we met wat er komen gaat. De ‘Mens’ wil steeds minder gebonden zijn aan zaken waardoor ze minder flexibel kunnen zijn. Bijvoorbeeld een hypotheek of het bezitten van een auto. Al jaren is de ‘sharing economy’ niet meer een hype maar een nieuwe economie. Als je dit vertaald naar ons Locatie Land bind je het personeel niet meer door rationele zaken maar puur door emotie. Het trainen brengt de persoon dichterbij het merk. En hoe meer energie er in het merk wordt gestopt des te sterker je merk wordt. 100% een win-win situatie dus.

Waar en met ‘wie’ wil je over 5 jaar staan?
We zijn het erover eens dat het vermarkten van een venue is een specialisatie op zich. Het trainen van personeel is dan ook niet meer weg te denken uit een doelgerichte strategie. Zet niet alleen uit waar je als venue over 5 jaar wil staan, maar vooral met wie! Dat doet bijna niemand. Waar staan jouw venue marketeers, account managers of sales & marketing medewerkers over 5 jaar? Vertaal dit naar acties en begin op tijd. Mocht de markt zich onverhoopt weer in slecht weer begeven, dan valt of  staat jouw venue naast dat het een sterk merk moet zijn met goed personeel die trots is op zijn/haar venue.