Als je na 10 jaar de venue marketing balans opmaakt weet je echt wel hoe je de gevoelige snaar moet raken bij de zakelijke opdrachtgever. Die touch points zijn natuurlijk goud waard, levert kwalitatieve leads op ennnn.. je maakt veel minder van die vervelende ‘kansloze’ offertes. Degene die dit echt goed snapt vermarkt één van de mooiste industriële eventlocaties van Nederland. Aan het woord Tim Rosman Sales en Event Director van de Fokker Terminal over de strategie achter de nieuwe website. 


Fokker Terminal is al 10 jaar het vertrekpunt van Events in Nederland. Van harte gefeliciteerd! Wat is de reden geweest is voor een nieuwe website?

De eerste versie van onze website dateerde alweer van een paar jaar terug. Deze was beperkt responsive, had inmiddels een verouderd design en had te weinig gepersonaliseerde routing. Daarnaast wilde we beeld en inspiratie een prominentere rol geven.

Wat waren de eerste 3 punten op jullie to-do lijst bij de start van jullie website?

De mogelijkheden in de Fokker Terminal zijn zeer divers, dus je wil als bezoeker makkelijk en zonder al te veel clicks terecht komen bij de voor jouw type event relevante informatie. Daarvoor is een goed doordachte interface en routing van groot belang. Daarbij wilden we de site meer als inspiratieplatform inzetten en actiever integreren in het salestraject. Zo kunnen we nu makkelijker specifieke info als link naar de site meesturen bij een eerste reactie op een aanvraag. Derde aandachtspunt was dat we de potentiele klanten graag al vooraf in het salesproces antwoorden wilden geven. Hierdoor zien we dat leads veel beter geïnformeerd bij ons binnen komen en specifiekere vragen stellen. Dit bespaart aan onze kant weer tijd, waardoor we sneller tot een op maat gemaakt voorstel komen.

De website komt overzichtelijk over qua design. Wat zijn jullie beweegredenen geweest omtrent het design?

Met name de functionaliteit en vindbaarheid van informatie op maat vroeg om een strak en overzichtelijk design. Daarbij wilden we onze werkwijze tijdens een eventtraject ook terug laten komen in de website; Helder, transparant en no-nonsense

Home_-_Fokker_Terminal

Wie is/zijn jullie doelgroep/en, en hoe hebben jullie dit verwerkt in de user experience?

Wij bedienen vrijwel uitsluitende de zakelijke markt. De zakelijke event organisator zoekt in een website een mix tussen inspiratie, beeld en praktische informatie. De uitdaging zat ‘m vooral in de breedheid van ons product, zowel in type event, als aantal gasten. We wilden dit duidelijk uitleggen en vindbaar maken

Als je nu één ding moet aanwijzen wat het succes van de website zo heeft beïnvloed, wat zou dat dan zijn?

Het overbrengen van onze werkwijze, veelal door uitgebreid beeldmateriaal

In de locatiebranche waait er een flinke discussie of men een locatie online kan boeken. De doelgroep wil het graag, maar geen locatie die het doet. Wat is jouw mening hierover?

Wij verkopen geen lege locatie of generiek product, maar een full service event op maat. Daarvoor gaan we een hechte samenwerking aan met onze klanten. Wij geloven sterk in de kracht van co-productie. Dat proces begint wat ons betreft het liefst bij een persoonlijke kennismaking en een goede kop koffie 🙂

Geschiedenis_-_Fokker_Terminal

Heb je toevallig 1 gouden marketingtip aan andere locaties die een nieuwe website lanceren?

Vertel je verhaal in een paar klikken, zonder al te veel details. Laat niet alleen je mooiste projecten zien, blijf in de buurt van je basis. Laat ruimte over voor de verbeelding van je klant. Je moet elkaar van beide kanten kunnen inspireren!

Thanx Tim voor de inspiratie! Bekijk hier de website van de locatie.

Ook venue marketing nieuws ontvangen? Meld je hier aan voor de nieuwsbrief.