Bron foto: 

Wil jij jouw venue laten groeien met minimale middelen? Dan is Growth Hacking dé manier. Het komt eigenlijk neer op 4 belangrijke speerpunten: creativiteit, online marketing, innovatie en data. De twee woorden zeggen het al en de letterlijke vertaling is ‘Groei Hacken’. Jouw venue zit vol met processen waarvan sommige misschien al jaren niet veranderd zijn. Door deze processen te hacken ontstaan er inzichten of verbeteringen waarmee jij jouw groei kan versnellen. En dat wil je toch? Stil water rot! Innoveer jij niet, dan kan je het tegenwoordig wel vergeten. Een growth hacker is een (online) marketeer die overzicht heeft van alle mogelijkheden binnen jouw venue. De kunst is ook om klein te beginnen. Vaak pakt hij/zij een klein proces bouwt deze opnieuw en als het resultaat is verbetert dan wordt deze uitgewerkt! Bedrijven zoals Spotify, Air BnB en Uber zijn er groot mee geworden.

En nu actie! Als venue heb je altijden een aantal doelen. Zie onder.
• Snel concreet resultaat behalen (omzetgroei)
• Naamsbekendheid opbouwen
• Je doelgroep zo snel mogelijk te verleiden tot aankoop
• Maximaal gebruik maken van je middelen

Er zijn genoeg detacheringsbureaus of social media kanalen die dit voor jou faciliteren en wellicht sommige competenties heb je al in huis. Het growth venue hacker team bestaat uit:
De growth venue hacker; hij/ zij is verantwoordelijk voor de (financiële) KPI’s, inspirator en mentor die dingen in gang zet en de toon bepaalt van het team
Geek; programmeur die bijvoorbeeld websites en landingspagina’s bouwt, tools inricht en processen automatiseert.
De online marketeer; specialist met diepgaande kennis op het gebied van online advertising (Google Adwords, Facebook advertising, etc.)
De creative; geïntegreerde creatief die multidisciplinair denkt en werkt (ontwerp + schrijven)
De statician; iemand die de groei meetbaar maakt en KPI’s monitort.

wat-is-growth-hacking_jpg

Het mooie is dat de Growth venue hacker continue de resultaten van de experimenten en activiteiten analyseert om op basis van de belangrijkste KPI’s de prioriteiten te stellen en de verdere acties en ontwikkelingen te bepalen. Growth Hacker is naar mijn weten geen beroep maar echt een nieuwe mindset! Dit is nog hoe je wilt groeien. Probeer het uit! Hack your venue!

Bron Pixelfarm
B
ron Marketingfacts