In tijden van crisis telt iedere klik, dus voeg een vleugje superpower toe aan jouw content! Door gebruik te maken van powerwoorden bereik je sneller het onderbewustzijn van opdrachtgevers. Met deze zogenaamde ‘killer titles’ trigger je de zakelijke opdrachtgever om verder te lezen of te klikken. Voor vele venue marketeers is dit best een ding, want je hebt maar 1 kans om dit goed te doen, tenzij je met A/B testing werkt natuurlijk. 

Grotendeels vindt ons gedrag plaats in het onderbewustzijn. Het brein van opdrachtgevers selecteert op basis van waarde(n), informatie en relevantie. Reden genoeg om heel selectief te zijn met welke woorden je inzet voor je marketinguitingen. Dus is jouw doel om de open ratio van je display-campagne te verhogen of wil je meer traffic vanuit social media genereren? Dan is het intelligent inzetten van powerwoorden zeker een goede optie om jouw content te verbeteren. Zeker nu, want elke klik is er één! 

Waarom ‘powerwoorden’?
Dit is waarom woorden zo powerful (kunnen) zijn:

  • Woorden zijn de stem van jouw merk
  • Woorden verhogen de betrokkenheid 
  • Woorden stimuleren de verkoop 

Ben je op zoek naar de juiste emotie bij de juiste woorden? Bekijk dan deze infographic:

Woorden en hun superpowers:
Hieronder vind je meeste gebruikelijk superwoorden voor jouw venue-marketing. Gebruik deze woorden op slimme plekken in de content van jouw venue-marketing om je boodschap te versterken.

Doel: Betrokkenheid

Wil je de betrokkenheid van jouw volgers en opdrachtgevers vergroten? Gebruik dan de volgende woorden en CTA’s: ‘help’, ‘geheim’, ‘vertel ons’.
Voorbeeld: “Vertel ons wat jij mist in het huidige aanbod hybride evenementen.” of “Het geheim achter ons succes delen we morgen met onze volgers tijdens onze Instagram live!”

Doel: Conversie verhogen

Wil je dat de opdrachtgever eerder of vaker overgaat tot actie? Gebruik dan het woord ‘omdat’. Zo geef je hen een reden om iets te ondernemen.
Voorbeeld: “Geef mij 5 voorbeelden van wat er nodig is voor succesvolle hybride event-concepten, omdat ik jullie dan beter kan helpen met het vinden van de juiste opdrachtgever.”

Doel: Snel aandacht trekken

Gebruik de woorden ‘snel’ en ‘direct’ als je snel aandacht wilt trekken.
Voorbeeld: “Boek hier direct je tickets voor de gratis online workshop!”

Doel: geen discussie voeren

Bijwoorden zoals ‘natuurlijk’ en ‘gewoon’ zorgen ervoor dat er geen ruimte voor discussie is.
Voorbeeld: “Lunch is bij dit tarief natuurlijk inbegrepen.”

Doel: Oorzaak en gevolg uitleggen

Gebruik deze woorden om het verschil tussen oorzaak en gevolg te benadrukken: ‘Als gevolg’, ‘bijgevolg’, ‘daarom’, ‘door’, ‘dus’, ‘hoe’, ‘lid worden’, ‘meekomen’, ‘om deze reden’, ‘omdat’, ‘overeenkomstig’, ‘sinds’, ‘toetreden’, ‘veroorzaakt’, ‘waarom’, ‘wanneer’.
Voorbeeld: “We nemen deze maatregelen als gevolg van de huidige situatie.”

Doel: Positieve impact maken

Wil je op positieve wijze impact maken? Gebruik dan deze woorden: ‘niet te stuiten’, ‘briljant’, ‘niet te stoppen’, ‘betoverd’, ‘extatisch’, ‘gedreven’, ‘opgeladen’, ‘uitbundig’, ‘fenomenaal’, ‘geweldig’, ‘diep getroffen’, ‘waanzinnig’, ‘spectaculair’, ‘dolgelukkig’, ‘ongelooflijk’, ‘onoverwinnelijk’, ‘buitengewoon’, ‘prachtig’, ‘fantastisch’, ‘onvergetelijk’.
Voorbeeld: “Onze manifestatie heeft een waanzinnig effect gehad op de resultaten van onze locatie!”

Doel: informatie in de juiste volgorde zetten

Het brein zet zaken automatisch in een logische volgorde door met cijfers en opsommingen voorzien van een nummer te werken.
Voorbeeld: “De redenen voor een vroeg uitnodigingstraject tijdens Corona zijn talrijk: 1) Veiligheid, 2) Opkomst, 3) Etc.”

Tot slot: deze gouden deze film over de kracht van woorden!
Het meest bekeken sales- en marketingfilmpje tot nu toe, maar het blijft de moeite waard om te zien. Wat een mooi voorbeeld! 

Succes met het creëren van power-teksten voor jouw locatie! En vergeet niet: woorden zijn uiteindelijk ‘just words’. De manier waaróp we iets zeggen, bijvoorbeeld middels onze videocontent, is nog veel belangrijker. Snak je naar meer tips om sterker uit de crisis te komen? Lees dan dit artikel: Herstart marketingtips voor locaties & hotels 

Photo by Ilja Tulit on Unsplash