Ik weet het nog als de dag van gisteren. De eerste VR Days in het Vondelparkpaviljoen in Amsterdam. De energie kan ik op schrift niet overbrengen, maar was zo verschrikkelijk goed! Iedereen stond daar met 1 grote droom: VR groot maken. En terecht! Als je kijkt welke ‘grootheden’ het nu volop inzetten in hun PM-mix, dan kan het niet anders zijn dat we straks virtuele gasten gaan ontmoeten in onze venues. Sommige venues werken al met VR. De eerste persoon die ik heb gezien die VR heeft ingezet is een goeie goeie bekende van mij en de eventbranche: Daan van der Kamp, Sales Director bij één de mooiste venues die Amsterdam kent, de Westergasfabriek. Op IMEX Frankfurt 2015 stond hij te stralen met die VR brillen en trok werkelijk waar alle aandacht op de beurs. Kortom, we bewegen op dit gebied. Het is absoluut de toekomst dus we moeten er na acteren.

3, 4, 5 en 6 november vindt de tweede editie van VR Days plaats. Als je er iets met VR wilt doen, dan kan ik je het echt aanraden. Op deze dagen leer je meer dan alleen de brillen opdoen, je leert ook hoe je emoties overbrengt, hoe je met VR het maximale uit je storttelling haalt, hoe je Virtual TV maakt, en dat je zelfs levens kan verbeteren met VR.

Ideeën alll over!! Als dit geen venue marketing is, dan eet ik letterlijk een bril op! Heb ik het FOMO effect al een beetje geactiveerd? Aanmelden kan nog via deze link.

Owja, een goeie blog om te volgen over VR is RoadtoVR. Check this out!

Volgende week volgt deel 2 van Virtual Venues. Dan geef ik je tips welke het beste kan inzetten voor jouw venue marketing.

Stijn