De TheaterHangaar, hier zagen na 2.425 voorstellingen inmiddels meer dan 2,6 miljoen bezoekers de voorstelling van Soldaat van Oranje – de Musical. De musical vertelt het beroemde verhaal over het leven van de verzetsheld Erik Hazelhof Roelfzema, wiens onbezorgde studentenleven wordt onderbroken als de oorlog uitbreekt. Sinds oktober 2010 vinden hier 5 dagen in de week 6 voorstellingen plaats. Maar TheaterHangaar heeft meer te bieden dan alleen dat, Yasmin en Ralph, beide projectmanager events, zijn dagelijks bezig met evenementen binnen TheaterHangaar én Hangaar2.

Wie lijkt het nou niet gaaf om zijn event te houden in een theater in Nederland? Want naast de succesvolle productie van Soldaat van Oranje – de Musical is de locatie zeer geschikt voor evenementen. TheaterHangaar beschikt over een 360 graden draaiende theaterzaal met 1100 comfortabele theaterstoelen van waar uit je uitzicht hebt over het voormalige vliegveld Valkenburg. Daarnaast heeft de locatie de beschikking over een zogeheten ‘black box’, genaamd Hangaar2, waar je als opdrachtgever de vrijheid en verantwoordelijkheid krijgt om je creativiteit los te laten. Met een capaciteit tot 2500 personen is deze locatie met industriële ‘look and feel’ zeer geschikt voor bijvoorbeeld congressen, beurzen en productpresentaties.

Twee indrukwekkende locaties zijn het zeker, maar wat was dan de reden dat zij zich ingeschreven voor School of Venues? ‘‘Identiteitscrisis’’, reageren Ralph en Yasmin gelijk. ‘Iedereen kent TheaterHangaar als de locatie van Soldaat van Oranje maar minder mensen weten dat je dit ook kan gebruiken voor jouw event.’

‘‘Voordat wij aan School of Venues begonnen hadden wij nog niet duidelijk voor ogen wat wij nou precies wilden, wat wij al hadden en waar wij voor willen staan. Maar door de powersessies van Diederik en Stijn zijn wij weer een stapje dichter bij een strategie voor de events binnen TheaterHangaar én Hangaar2. Vanuit hier kunnen wij weer voortborduren en kijken hoe wij de naamsbekendheid zo goed mogelijk kunnen genereren’’, aldus de beide projectmanagers.

Daarnaast vonden zij het heel fijn om meer uitleg te krijgen over de verschillende kanalen waarop je een locatie het beste kan vermarkten. Je hoeft niet dagelijks iets te posten, maar je post moet doordacht zijn en uitstralen waar je voor staat.

‘’Want je kan wel een schot hagel schieten, maar als je niet weet wie je wilt raken heeft dat helemaal geen zin.‘’

Terugkijkend op de afgelopen vier powersessies gaan Yasmin en Ralph nu zelf aan de slag. ‘We hebben zoveel tips, tricks en handvatten gekregen! We hebben daadwerkelijk alles kunnen omzetten tot strategieën om ons product nog beter in de markt te zetten. Het heeft ons enthousiast gemaakt om hier van de zomer mee aan de slag te gaan!’’ Met de open houding waarmee Stijn en Diederik hun passie overbrachten aan ons als deelnemers kunnen wij ons ook de locatie van morgen noemen!

Waar staat TheaterHangaar en Hangaar2 over 5 jaar? Dat is natuurlijk afhankelijk van hoelang Soldaat van Oranje – de Musical zal blijven draaien maar wij blijven ons inzetten om de mooiste en beste events neer te zetten! Wij zullen in ieder geval meer naamsbekendheid hebben gekregen en bekend staan als de meest unieke en veelzijdige eventlocatie: ‘Als je niet de beste kan zijn, zorg dan dat je de enige bent’.

Bron: www.schoolofvenues.nl