Het vermarkten van een congres- en beurslocatie is geen ‘easy job’. En zeker als je ook de internationale markt bewerkt. Maar daar weten ze bij MECC Maastricht wel raad mee. Ze zijn ijzersterk in het vermarkten van hun venue. Onlangs lanceerde zij hun nieuwe venuemarketing campagne ‘We are the event’. Dus hoog tijd voor een interview met Frank Mimpen Commercieel Directeur MECC Maastricht. (bezit tevens over marketingskills). Voordat je verder leest. Check even hun campagnevideo:

Hi Frank, Ik zie weer een geweldige campagne uit het zuiden voorbijkomen: ‘we are the event’. Waarom zijn jullie deze campagne gestart en wie willen jullie bereiken met deze campagne? 

MECC Maastricht staat voor Beyond Boundaries. Vanwege de ligging van Boungondisch Maastricht centraal in Europa met Duitsland en België op steenworp afstand, maar vooral op het team van MECC Maastricht dat altijd de verwachtingen van klanten en bezoekers wil overtreffen met een ongekende service. Door mee te denken met de klant en haar succes centraal te stellen. Met de campagne willen we internationale organisatoren overtuigen te kiezen voor Maastricht en MECC Maastricht voor congressen en beurzen.

Uitvoering_jpg

Een belofte aan jouw doelgroep is een opdracht aan jezelf 🙂 Jullie schrijven ’the difference is the special attention we give you and your event? Welke toegevoegde waarden bedoelen jullie hier?

Onze toegevoegde waarde in de 5-sterren service. Vanaf ondersteuning op het gebied van marketing voor de promotie van het evenement, het werven van exposanten, het openen van deuren bij de gemeente en provincie, het reserveren van hotelkamers en vooral de operationele uitvoering van de beurs en congres die tot volle tevredenheid van de bezoekers en deelnemers wordt verzorgd.

In de video wordt gezegd dat jullie alle details van jullie klanten moeten weten. Deze ‘data’ is super-interessant voor het uiteindelijk organiseren van het event. Wat willen jullie precies weten qua data en wat doen jullie met deze data?

We bedoelen hiermee dat je pas verwachtingen kunt overtreffen als je veel energie steekt in het achterhalen van de (data) wensen van een klant, in zijn bezoekers en de behoefte aan ondersteuning en wanneer is het evenement succesvol. Pas dan kunnen we hier optimaal op inspelen en onze toezeggingen waarmaken.

Organisatie_Planning_jpg

In welke landen promoten jullie deze campagne?

Het is een internationale campagne want onze prospects komen vanuit de gehele wereld. Dat zijn met name associaties, PCO’s en (vak)beursorganisatoren. De focus hierbij ligt op de UK en USA.

Krijgt deze campagne een vervolg?

Zeker! We hebben deze campagne een jaar lang voorbereid en gaan met deze ’toegevoegde waarde’ consistent de komende jaren MECC Maastricht positioneren. We hebben de 2commercial al goedgekeurd en gaan de komende jaren deze campagne zowel online als offline uitrollen.

Ontzettend bedankt Frank voor je ins en outs.
We kijken naar de volgende fase van jullie campagne.