Hoe komen we nou sterker uit deze crisis en wat kunnen we leren van de denkers en doeners uit locatieland? In deel #1 interviewen wij Patrick van Rossum, nieuw commercieel directeur en partner van Gooiland Hilversum. Een echte doorpakker, want stilzitten is voor Patrick gewoon geen optie. “Alleen door elkaar te helpen en met elkaar creatief te zijn kom je uit deze crisis”. Voor ons klinkt dit als een zegen, dus kom maar op met de ‘waarom’ en de ‘hoe’. Tijd dus voor een interview…Let’s go!
Gefeliciteerd met je nieuwe job, Patrick! Waarom heb je eigenlijk gekozen voor Gooiland?
Het leuke is dat ik in mijn tienerjaren als hulpkok enige tijd al heb gewerkt heb in Gooiland. Ik ben zelf in Hilversum geboren en mijn middelbare school heb ik hier om de hoek gedaan. Dus een kleine persoonlijke band heb ik al met Gooiland. Tevens heb ik een paar events reeds eerder in Gooiland georganiseerd of bijgewoond. De potentie en look & feel van het pand is gewoon enorm. Ik dacht meteen: dit is een gave uitdaging!
Even los van je nieuwe job. Wat heb je van de afgelopen maanden echt geleerd?
Dat je ook echt moet genieten van je leven. Op sommige zaken heb je weinig tot geen invloed, maar er bij de pakken neerzitten is niet mijn ding. Ik zat natuurlijk wel enige maanden zonder werk in een periode die best spannend was, Corona-tijdperk. Uitzicht op verbetering voor onze eventbranche was nihil. Dus besloot ik veel tijd in mijn gezin en vrienden te steken en daarvan extra genieten.
Wat is jullie (marketing) strategie voor de komende maanden?
De koers bij Gooiland lag afgelopen jaar al in het opbouwen van relaties en samenwerkingen. Dit willen we dit jaar nog verder uitbouwen met daarbij de toevoegingen van mijn netwerk. Gooiland is van A tot Z klaar voor mooie evenementen, waarbij toch veel eigen relaties niet wisten hoe veranderd het hier was. Om de gehele branche te bereiken zijn we met een paar mooie dingen bezig waaronder een vernieuwend relatie evenement na de zomer, een speciale marketing actie waarvoor we nog op zoek zijn naar een marketeer en niet te vergeten de promotie van ons dakterras waardoor we nu ook naar buiten kunnen.
Hebben jullie zelf nog initiatieven ontwikkeld om bijvoorbeeld klanten/ opdrachtgevers/ door deze crisis heen te slepen?
We hebben zelf enkele initiatieven bedacht om onze opdrachtgevers alsnog te kunnen ontvangen. In de zomer is ROEFF gelanceerd, een zomers concept op het dakterras wat we hopelijk ook weer aankomend voorjaar/zomer gaan realiseren. Daarnaast hebben we de dikke vette Vega club in het leven geroepen. Een restaurant in club style zonder dansvloer en met alle RIVM-richtlijnen in acht genomen. En natuurlijk hebben we een live stream studio ontwikkeld samen met onze AV-partner Show Rental en inrichting van Serve. Een studio van 100m2 die geheel vrij is om in te delen. Hierdoor konden onze huidige opdrachtgevers, maar ook nieuwe opdrachtgevers, alsnog in onze locatie hun event verzorgen met onze gastvrijheid. Daarnaast is het een one-stop-shop bij ons en mede door de 17 verschillende ruimtes we heel veel soorten evenementen, live of hybride of live streamstudio kunnen verzorgen.
Wat is momenteel jouw grootste uitdaging als het gaat om de positionering van de locatie?
Gooiland door de telefoon of met wat foto’s te ‘verkopen’. Een locatie moet je zien, voelen en ervaren. Net als dat een cateraar een nieuwe culinaire creatie wil introduceren. Dat kan alleen als je het proeft en live ziet…Dus met alle beperkingen vanuit de overheid is dit wel een uitdaging.
Vertrouwen wordt gezien als de nieuw KPI. Hoe zorgen jullie ervoor dat men weer vertrouwen krijgt in het organiseren van Live-events?
Dat de klant er vanuit mag gaan dat we een samenwerking aan gaan. Dat als een evenement niet door kan gaan door COVID-regelgeving dat we heel flexibel hier mee omgaan. Overigens is vertrouwen iets wat je moet verdienen / meemaken. Dat komt hier bij Gooiland wel goed. Gelukkig hebben we behoorlijk wat eventruimtes en kunnen we zelfs grotere groepen op 1,5 meter afstand ontvangen en hebben we meerdere in,- en uitgangen. Daarnaast denk ik dat de relatie die je hebt met jouw contactpersoon ook een belangrijke rol speelt bij vertrouwen. Dat jij en je team het regelt voor hen. Dat ze zich geen zorgen hoeven maken over randvoorwaarden, maar dat het vanzelfsprekend is dat dit klopt.
Soms is het goed om eens stil te staan wat je graag de branche zou willen meegeven om positief te blijven. Wat zou je ze willen meegeven?
Blijf vertrouwen houden en houd vol. We hebben zo’n geweldige branche met topbedrijven en mensen. Help elkaar ook. Blijf ook zeker initiatieven ontwikkelen.
Tof dat je zo denkt Patrick.
Keep us posted & keep on being creative.