De handel voor veel evenementenlocaties is binnen enkele dagen van 100% naar 0% gezakt. Maar we blijven sterk en we blijven vooral vooruit kijken. Maar wat ga je als Venue Marketeer doen de komende periode? Een crisis vereist over het algemeen een grote koerscorrectie. De invloeden door het Coronavirus hebben invloed op het medium, het zoekgedrag & de zoeksnelheid en de zoekfrequentie van de zakelijke opdrachtgever. Dus waar moet je beginnen? Wij adviseren jullie terug te gaan naar je locatie- en marketingdoelstellingen en beoordeel goed hoe je deze kunt bereiken zonder noodgedwongen campagnes te schrappen. Begin opnieuw en brainstorm samen met je team over nieuwe manieren om het gat te dichten.

Nu is het tijd om te innoveren. Let’s go:  

  1. Organiseer een Virtual meeting en breng Marketing, Sales en Operatie samen. 
  2. Vraag aan iedereen in de groep om alle interessante commentaren op te sommen die ze van opdrachtgevers hebben gehoord. Bespreek teven de nieuwe marketingtrends en concurrerende activiteiten etc. Breng elkaar UP-TO-DATE in dit gesprek! 
  3. Stel de volgende vragen aan elkaar: 
  • Wat zijn momenteel de uitdagingen van onze opdrachtgevers?
  • Hoe kunnen wij zorgen dat opdrachtgevers succesvol worden in deze tijd? 
  • Wat kunnen wij nu anders doen in onze sales journey?
  • Wat kunnen wij nu anders doen in onze marketing journey?
  • Hoe kunnen de golf van aanvragen die straks komt beter opvangen? 
  • Wat leren wij van deze crisis? 
  • Wat zouden we volgens onze opdrachtgevers nog meer kunnen doen? 
  • Wat doen onze concurrenten die wij niet doen?
  • Als we het X-campagne elimineren, welke andere manieren zouden we dan kunnen gebruiken om hetzelfde te bereiken?
  • Zijn er nieuwe technologieën of kanalen die nuttig kunnen zijn voor ons?4. Verken met z’n allen de markt en doe desnoods interviews met opdrachtgevers om de antwoorden te vinden op de bovenstaande vragen. 

En het allerbelangrijkste: omarm tenslotte de uitdaging met enthousiasme! Ook al kan het pijnlijk zijn, het is echt het beste deel van ons werk.

Heel veel succes Venue Marketeers.

Photo by Katrina Wright on Unsplash