Google of Binq! Daar begint 95% van jouw doelgroep met hun zoektocht. Zowel B2B als B2C. De voorstudie is vaak gedaan, dus bereidt je goed voor als je een locatiebezoek of presentatie doet. De meeste hebben jouw website al grondig bestudeert. Volgens het Locatieonderzoek verlangt jouw doelgroep dat er steeds meer informatie op jouw website moet staan. Houdt hier goed rekening mee. Maar eerst moeten ze jouw website zien te vinden! Stel je eens voor: Eerste plek op Google op zoekterm ‘Evenementenlocaties Amsterdam’. Ik kan je vertellen dat dit een waanzinnige kick geeft!

Om te beginnen geef ik jullie een aantal tips om in het algemeen fouten te voorkomen als online marketing een plek krijgt binnen jouw venue.

  1. Verandering is weerstand!
    De digitale wereld gaat zo verschrikkelijk hard, dat het soms allemaal niet te volgen is. Maar veranderen moet je. Focus je op de voordelen en breng deze goed in kaart. Praat geen computertaal om iemand te overtuigen, want dat roept alleen maar vragen op en ze snappen het toch niet. Overtuig met resultaten, benchmark gegevens en prognoses.
    fullsizerender
  2. Wees een wijsneus!
    Er komt veel informatie op je af. Dan wel niet de trends waar iedereen in meegaat. Je hoeft niet overal in mee te gaan, want dat leid je alleen maar af van jouw hoofddoel. Mijn avonduurtjes en mijn 20 minuten durende vaartocht op de pond iedere dag, zijn voor mij ‘Google’ momenten.

    3.Wat heeft je klant eraan?
    Stel doelen en maak een online strategie, maar wees vooral relevant. Betrek er professionals erbij. Het liefst online bureau die onze doelgroepen begrijpen en hun online zoekgedrag. Jouw zoekwoord geeft antwoord op hun vraag. Neem deze gedachte continue mee.

    4. Raak dus niet in paniek!
    Maak dan ook echt niet! Focus je op waar en hoe jouw doelgroep denkt in de online wereld en daar moet jij aanwezig zijn met knettergoeie content! Stel je daarin flexibel op!Een jaar of 7 geleden zetten ik mijn eerste stappen online. Boeken, cursussen, meetings en vooral laten inspireren door profs. Niemand heeft gezegd dat het makkelijk zou zijn. Dus wees een wijsneus en verzamel alle informatie die je kan krijgen. De komende tijd krijg je in ieder geval meer van mij te lezen over Online Venue Optimalisatie.