De Nederlandse economie is dit jaar met 3,3 % procent gestegen en dit effect rolt heerlijk door in ons prachtige locatieland. De budgetten van opdrachtgevers stijgen, er worden meer en meer events georganiseerd, er wordt zelfs meer besteed aan locaties, adding value is nog steeds belangrijker dan prijs en de targets van locaties worden ruim over schoots gehaald. Feestje toch? 🙂

Persoonlijk vat ik 2017 samen in 2 woorden: TE GEK! In februari heb ik mijn job opgezegd en het prachtige Amsterdam verlaten om mijn liefde te volgen(best reason ever). Maar ook om mijn missie verder de wereld in te brengen, namelijk om marketing toegankelijk te maken voor locaties. Nu 10 maanden later is het zelfs een fulltime job van me geworden. Door meer vette content te creĂ«ren heb ik mijn missie nog beter kunnen overbrengen wat heeft geresulteerd dat 350 venue marketeers / locaties nu venuemarketing.nl volgen. Een groei van meer dan 225 % in een paar maanden tijd (kippenvelmomentje hoor). Maar het moment dat echt pas alles samenviel was het moment met Ronnie Witjes en Diederik Smit van High Profile Locaties. Ze liepen al een tijdje met het idee rond om een educatieplatform te starten voor locaties, en legde dit aan mij voor. (‘YEAH, dat is het’ juichte ik keihard op straat toen Ronnie zijn plannen liet zien vanuit zijn kofferbak) Dit is precies wat de markt om vraagt! En hoe mooi is het dat ik mijn kennis van venue marketing, en hun kennis van de locatiemarkt/opdrachtgever kan bundelen tot een educatieplatform voor locaties. En zo gezegd, zo gedaan! School of Venues is geboren. 5 februari start de eerste van een reeks van 4 trainingen. And you know what. We zitten bijna vol. Meer en meer bevestigd dit dat mijn missie om marketing toegankelijk te maken voor locaties wordt bevestigd door locaties. Het was een geweldig jaar, een superrush!

Maar venue marketing zou venue marketing niet zijn om toch even aan te stippen wat de belangrijke pijlers zijn voor volgend jaar om op te richten:

Tips & Trics voor 2018

  • Custum made venue marketing. Alles draait om personalisatie. Jouw content moet gemaakt door jouw eigen overtuiging, jouw eigen energie, jouw team en vanuit jouw waarden. En denk als een micro econoom, dan wordt je snel marktleider 🙂
  • Video en Livestream: Video content is de snelgroeiende advertentievorm. Het ziet ernaar uit dat video een meanstream marketing tool wordt. Locatieland is nog niet zo ver. Dus waar wacht je op?
  • Online ontmoetingen. Facebook zet volop in op VR ontmoetingen. Maar wat betekent dit voor locatieland? Nou, heel veel. Hybride events is binnen locatieland is net in opkomst, maar denk verder, veel verder. Houd hier de ontwikkelingen van Facebook in de gaten.
  • Sneller klantencontact. Contact met opdrachtgevers moet sneller en efficienten. Hier kan marketing automatisation een grote spelen, maar ook chatbots. We hebben nog steeds veel behoefte een persoonlijk contact, maar misschien de milleniums over 5 jaar niet meer.

2018 wordt nog mooier, nog leuker en er staat heel veel te gebeuren met venue marketing. (zelfs een internationaal nieuwtje) I keep you posted. Maar voor nu wens ik iedereen warme kerstdagen toe en een gezond, liefdevol en creatief 2018. (gewoon even een paar dagen geen venue marketing)

CU in 2018!

Stijn