Tjonge wat was er toch weinig parkeerplaatsen bij de locatie. Er zat een haar in mijn eten! Ons zoontje werd op het laatste moment ziek en kon helaas niet meegaan naar het event. Kregen we onderweg ook nog eens een lekke band en hebben de lancering van de nieuwe Skoda gemist.
Stel, je krijgt deze comments op jouw tijdlijn van jouw venue. Wat zou je dan doen en hoe zou je hierop reageren? Krijg je zwetende oksels om dat je bang bent dat je je merk in diskrediet brengt? Ik heb net een behoorlijk tijd diverse Facebookpagina’s van venues bekeken, van groot tot klein, en niet één heb ik kunnen vinden die reageert op comments. Zijn we dan toch alleen maar het zenden? We willen toch met social media de dialoog aangaan!
Laat zien wie je bent!
Een Social Venue vraag om meningen, vraagt om wensen, vraagt om hulp, maar gaat ook de confrontatie aan. Je ziet wat er leeft, je kan gesprekken aanwakkeren en je kan ervan leren. Het zegt alles over wie als venue bent! We weten allemaal dat er ‘gewone’ mensen achter de computer zitten, dus ‘be human’. Nu heb je je eerste post geplaatst, maar wat doe je als met negatief reageert?
Ik geef je een paar tips:
1.Waardeer het en zie het als feedback. Iemand heeft de moeite gedaan om te reageren op
jouw content, dus waardering is op zijn plaats.
2. Je moet reageren op een vriendelijke manier. (Dus liever even tot 10 tellen)
3. Zie het als een moment om je identiteit van jouw venue naar voren te laten komen.
4. Reageer zo snel mogelijk, maar wel met de juiste emoties.
5. Taalgebruik moet juist zijn. Hier komt de Tone of Voice van jouw venue naar voren. Weest niet te kort en te droog.
6. Reageer ook als je niet kan helpen. Volg de regels van de ‘Klantenservice’ 🙂
Als je echt wilt lachen in de digitale chaos en wilt zien hoe de grote merken in Nederland briljant omgaan met comments, ga dan naar de site van ‘De beste social media’