Hart van Holland timmert flink aan de weg in locatieland en op een prachtige manier. Ze willen niet alleen de mensen bereiken, maar ook beraken. In het hart. Iddo van ’t Hek, directeur van Hart van Holland vertelt over hun nieuwe strategie. Check de film eerst :).
Gefeliciteerd Iddo! Hoe vaak moest het over? 🙂
Geen 1 keer! Het was de bedoeling dat we de spontaniteit en het onverwachtse in de commercial zouden tonen. Daarom hebben we besloten dat we niets zouden scripten en alles op een natuurlijke en spontane manier moest gaan. Als je iets opnieuw doet, zie je dat vaak toch terug. Dat zorgt er gelijk voor dat het een stuk lastiger is om het echte en oprechte gevoel over te brengen.
Wat is de naam die jullie hebben gegeven aan deze campagne?
Hart van Holland laat jou genieten – waar dan ook, hoe dan ook, wanneer dan ook!
Wat heeft jullie bewogen om deze campagne te starten?
We zijn het afgelopen half jaar druk bezig geweest met het vernieuwen van onze website. Dat heeft tijd gekost. We wilden een eindproduct afleveren waar we achter stonden en wat volledig af was, niet vastgepind zitten op een deadline. Net op het moment dat wij bijna klaar waren om de nieuwe site live te zetten, lanceerden andere venues hun vernieuwde website. Onze marketingmanager wilde niet nummer zoveel in de rij zijn die de nieuwe website lanceerde met een tekst over ‘we hebben ons in het zweet gewerkt etc.’. Twee weken voorafgaand aan de lancering kwam hij met een moodboard naar mij toe met de opmerking ‘Wij gaan het helemaal anders doen!’ Na zijn uitleg over het idee zijn we aan de slag gegaan en hebben we een week later de commercial/campagne opgenomen.
Wat hebben jullie hier anders gedaan dan bij andere campagnes/acties?
Wij hebben de nieuwe website niet als hoofddoel gesteld, maar als aanleiding. Het doel is om in te spelen op het gevoel en mensen ongedwongen te laten ontspannen. Wel op een dusdanige manier die bij Hart van Holland past en gedragen wordt door al onze medewerkers en partners. Door de website letterlijk te vertalen in beeld, hebben wij een commercial/campagne gemaakt die toch stuurt richting de aanleiding, onze vernieuwde website. Deze commercial staat echt voor oprechte aandacht en telkens het verschil durven en willen maken. Dat doen we in onze locatie en waar gewenst ook ver daarbuiten.
Wie willen jullie hiermee bereiken/beraken?
We willen mensen kennis laten maken met onze nieuwe website, maar tegelijkertijd een gevoel van passie, kwaliteit, geborgenheid en oprechte aandacht meegeven. Precies wat we ook bij Hart van Holland voor ogen hebben als er een evenement bij ons plaatsvindt.
Hoe zijn de reacties tot nu toe?
Niet normaal! Alleen maar positieve reacties. Mensen vinden het een leuke, spontane en verrassende actie. Sommigen sturen dat ze ontroerd zijn, het een mooi idee vinden en Hart van Holland herkennen in ons doen en laten. Stiekem zijn we daar ontzettend trots op dat we dit soort reacties mogen ontvangen.
Kan je al iets loslaten over een vervolg?
We willen deze lijn doorzetten. Ons richten op beeld (zowel foto als video) en verhalen vertellen. Geen platte teksten, maar echt storytelling. We willen ‘onze kracht op uw evenement’ delen met iedereen die erin is geïnteresseerd. Dat is niet alleen leuker voor onze volgers, maar is ook leuker voor ons om te creëren! ‘Hart – 2 – Get’ in optima forma 😉
Thanx Iddo!