Hi Birgit, gefeliciteerd met de nieuwe website. Kameryck is de laatste tijd vol in het nieuws. De verbouwing en een nieuwe website. Dat zijn flink wat veranderingen. Wat is jullie gedachte hierachter?
Dank je wel! We zijn er ook echt heel blij en tevreden mee. Fijn dat je hebt gezien dat Buitenplaats Kameryck zo veel in het nieuws is, dat willen we natuurlijk . Er zijn inderdaad echt heel wat veranderingen gaande momenteel. De keuze om uit te breiden is natuurlijk een aantal jaar geleden al gemaakt. De markt die we bedienen is groter dan Kameryck op dat moment aankon. Er ontstond “ruimtegebrek”. Daar zijn de plannen voor de uitbreiding uit gekomen. Daarnaast was het ook goed om de stillere wintermaanden beter door te komen. Vooral de binnencapaciteit ontbrak. Nu hebben we een grote plenaire zaal waar we wel 400 gasten in theateropstelling kwijt kunnen. Daarnaast ook nog twaalf subzalen. Tijdens het gehele proces is er ook besloten om het huidige pand flink te restylen. Het is nu echt één (prachtig) geheel.
Wat waren de eerste 3 punten op je ’to do’ lijst bij de start van de nieuwe website?
Ik moet echt weer even graven. Toen ik startte bij Kameryck stond een nieuwe website eigenlijk als nummer één op mijn to do lijst. Maar alles kost natuurlijk tijd en zoiets is niet zomaar gedaan en voor elkaar. Als allereerste heb ik een (nieuwe) structuur geschetst voor de nieuwe website. Wat wil ik op de homepage en wat is het pad dat de gasten gaan bewandelen? Vervolgens ben ik ook heel veel andere websites op gaan zoeken en daar alle punten uitgehaald van hoe ik het ook zou willen zien voor Buitenplaats Kameryck. Een ander punt wat ook op mijn to do list stond was alle teksten laten herschrijven of zelfs helemaal opnieuw schrijven. Dus opzoek naar een goede tekstschrijver, want dat is niet iets dat je zelf wil doen. Maar iets wat ik niet genoemd heb nog is opzoek gaan naar de juiste partij om de website te laten maken. Dat stond er natuurlijk ook nog tussen. Uiteindelijk is onze keuze gevallen op Sjonic.
Wat zijn jullie kernwaarden en hoe komen deze via de website naar voren?
De totaal beleving is voor ons ontzettend belangrijk. Als je bij Buitenplaats Kameryck aankomt dan voel je je direct welkom. Het start eigenlijk al zodra je bij ons de parkeerplaats op komt. Dit willen we ook graag via onze website overbrengen. In principe is de website helemaal klaar, er ontbreken nog een paar kleine dingen. Wij noemen het fase 2 (en kunnen niet wachten tot het online komt). We krijgen nog een interactieve kaart waarbij de bezoeker heel makkelijk alle ruimtes kan bekijken. Mooie 360 graden foto’s mogen dan natuurlijk niet ontbreken!
Zo te zien focussen jullie op 3 type klanten. Voor zakelijk events, familie & vrienden en het restaurant. Hoe zorg je voor de juiste balans op de website?
Eigenlijk bedienen wij stiekem nog iets meer type klanten. We hebben namelijk ook nog onze activiteiten zoals bijvoorbeeld Pitch&Putt en voetgolf. Dat is ook wel hetgeen dat we echt goed moesten overdenken. Hoe maken we duidelijk aan iedereen die onze website bezoekt dat je bij Buitenplaats Kameryck zowel zakelijk als particulier terecht kan. Zowel groepen als individueel. Voor zowel congressen als bedrijfsuitjes en eigenlijk alles wat ertussen zit.
In dat opzicht is de balans eigenlijk ervoor zorgen dat je in één oogopslag ziet wat je bij ons kan doen en dus ook direct op de pagina terecht komt waar jij wil zijn. Dus ben je opzoek naar een prachtige congres of vergaderlocatie? Ga dan naar zakelijk. Wil je bij ons trouwen of een leuke familiedag organiseren? Ga dan naar iets te vieren. Wil je en reservering maken in ons nieuwe restaurant; Restaurant ’t Ryck? Ga dan naar Restaurant ’t Ryck.
Zijn er marketingcampagnes rondom de lancering van de website? Zo ja, kan je ons meer vertellen hierover. Zo niet, hoe gaan jullie voor traffic zorgen naar de nieuwe website?
Er zijn niet direct campagnes rondom de lancering van we website. Voor onze locatie maken wij zowel gebruik van landelijke marketing campagnes als lokale campagnes. Omdat we zoveel markten bedienen, is het belangrijk dat je je marketing daarop inricht. De promotie van Restaurant ’t Ryck is met name iets dat wij lokaal inzetten. Led schermen langs de weg, lokale kranten (d.m.v. interviews of advertorials) etc.
Om de mensen op de hoogte te houden van de bouw heb ik een aantal weken gevlogd via events.nl en onze eigen kanalen. Daarnaast merk je dat content marketing én video marketing zeer belangrijk is. Ook dat is iets waar we mee bezig zijn. Om te zorgen dat er traffic naar onze website komt maken wij natuurlijk ook gebruik van google ads, en display campagnes en social media (betaald). De combinatie van zowel offline als online werkt heel goed voor ons. Zo hebben we ook in het Eventsummit beursmagazine gestaan en in het locatieboek. Je hebt op deze manier een goede combinatie. We hebben een prachtig verhaal te vertellen van begin tot het eind. Daarnaast ben ik groot fan van Linkedin!
Vertel Birgit, hoe denk jij over de toekomst van het online boeken van events?
Dit blijf ik ergens een lastige kwestie vinden. Wat wij nu doen is veel persoonlijk contact en contactmomenten inplannen. Telefonisch, op locatie zelf en per mail. Maar uiteindelijk zullen we toch wel naar een meer geautomatiseerd systeem toe moeten en willen gaan. Bepaalde modules toevoegen om het voor de gast zo transparant en makkelijk mogelijk te maken. Een website is niet iets vast en is continue in ontwikkeling. Een website veranderd mee met de markt. Dat maakt het uiteindelijk ook makkelijker om daar op in te spelen.
Tot slot. Wat is het beste advies die jij hebt gekregen op het gebied van marketing?
Wow, er is niet echt één advies als je het mij vraagt. Maargoed, wat ik wel echt heb geleerd is dat alle ideeën vanuit inzichten komen en dat het dus heel belangrijk is dat je bepaalde zaken inzichtelijk maakt.
Kijk bijvoorbeeld naar Google Analytics. Door het meten van acties en gedrag op de website kun je dat vertalen in je campagnes. Op het moment dat je meet en kijkt, ga je vragen stellen (aan jezelf). Op dat moment wordt je nieuwsgierigheid gevoerd. Je gaat het beter begrijpen en dan denk je na over.. hoe zet je dit alles om in concrete acties? Dit heeft mij echt het erg geholpen de afgelopen tijd.
Check hier de nieuwe website van Kameryck. Deze nieuwe website is powered by Sjonic.
Birgit, bedankt voor je inspiratie en houdt ons op de hoogte wanneer fase 2 live gaat!
Zet hem op..