Dingen moeten nieuwer, veel beter en nog sterker! Sta je wel eens op met de vraag: creëer ik wel genoeg waarde voor mijn venue? Is de venue content sterk genoeg? Krijg ik wel genoeg inspiratie van mijn collega’s, leidinggevende, oppas, chefkok, branchegenoten, vrouw of kind? Zorgen zij ervoor dat jij net weer dat ene stapje extra kan doen? Inspiratie komt vaak van mensen. En doe jij dingen die nog nooit eerder zijn gedaan? Wij als Venue Marketeers denken maanden, soms jaren vooruit. Maar waar haal je de inspiratie nou vandaan? En bij wie? Je moet geïnspireerd worden. Inspiratie is zo ontzettend belangrijk.  It’s time to meet ‘The Kid’. Every Venue needs a Kid’……………

026c2ed7a4f2e66a3564262c94b4ebcd

The Kid’
Ik heb het over de buitenbeentjes, de rebellen, de herrieschoppers, diegene die dingen anders zien. Ze zijn niet zo gecharmeerd van regels.  Je kan ze dingen bevelen, corrigeren, het niet eens zijn met ze, maar het enige wat je niet kan is ze negeren omdat ze dingen veranderen, ze duwen je Venue vooruit. Sommige zien ze als gekken, maar diegene die gek genoeg zijn veranderen jouw imago. Ik heb het hier over de ‘The Kids’. Ik heb het echt niet over de nieuwe generatie, maar over vrijdenkers. Die gasten zitten werkelijk waar vol ideeën. En ze interesseren zich totaal niet wat anderen over hen denken. In de jaren 90 trokken de marketingbureaus van toen, zoals BDDO, ze letterlijk van de straat. Dit zijn de gasten met geweldige ideeën. En ‘The Kids’ die het echt door hadden, begonnen later voor zichzelf. Een paar zijn zelfs heel groot geworden binnen onze branche. En nee, ze hebben geen opleiding of een uitgebreide CV. Sommige hebben niet eens een marketingboek gelezen! Geen marketeer uit het boek, maar uit het hart! En nog een reden om met ‘The Kids’ te werken: je hoort ze nooit ‘maar’ zeggen. Ga op zoek naar die gasten.  Je vindt ze vanzelf, je moet er alleen voor open staan.

Waarom een new ‘Kid’ in town?
Als Venue Marketeer sta je op met de gedachte dat het beter, sneller of sterker moet. We hebben allemaal dezelfde technologie tot onze beschikking en de data ligt voor het oprapen. De cruciale vraag is hoe je je als venue op een creatieve manier kunt onderscheiden van andere venues. Daar komt strategie om de hoek kijken. En als je een goede, creatieve strategie te pakken hebt, kun je je mensen daarmee motiveren en activeren. ‘The Kid’ helpt jou om verder te denken en te kijken. Je denkt hierdoor na over dingen die jezelf niet had kunnen bedenken. Ze denken zelfs verder van Virtual Reality, ze zijn Virtual Reality. We houden ons vast aan het grote plaatje! En het werkt. Op deze manier houd je innovatie fris en je basis is altijd sterk. Plus het is superleuk. Het geeft hen verantwoordelijkheid en plezier in hun werk! En daar word jij als Venue Marketeer en mens weer blij van!

Good luck with finding ‘The Kid’!

Stijn