Vorige week had ik Joris (eigenaar en spil in het web van Evenementcontact & EventSummit) aan de telefoon in de auto en vroeg hem: “Joris, noem mij een paar goeie redenen waarom Venue Marketeers naar EventSummit moeten komen die op 11 oktober in de MECC Maastricht plaatsvindt? Tja, daar zeg je me wat. Tuurlijk is het interessant voor Venue Marketeers”. Maar voordat ik verder ga met de antwoorden van Joris wil ik jullie eerst mijn visie als Venue Marketeer delen.

Beeld je eens in: Je loopt voor de eerste keer door Amsterdam. Je bezoekt het Anne Frank huis, het Rijksmuseum, je kijkt een film in het filmhuis op het Westergasterrein en je sluit je dag of op de Sky Lounge van Double Tree by Hilton! Volgens mij heb je dan een goed beeld van Amsterdam. Maar nu ik zo zit te schrijven vraag ik me eigenlijk af wat je allemaal hebt gezien? Wat is je bijgebleven en wat heeft je geïnspireerd? Vaak zijn dit dingen die je onbewust aantrekt. Het prikkelt je! Maar het allerbelangrijkste is: waar kijk jij naar en hoever ga je om dingen te zien? Ik probeer het uit te leggen. Neem het Anne Frank huis. Je loopt door het huis en je neemt verschillende dingen waar. Maar in grote lijnen wordt je gestuurd door beelden, verhalen en schilderijen. Maar wat gebeurt als je hiervan afwijkt. Waar valt je dan op? Kijk eens naar het plafond, of kijk op de kast i.p.v in de kast! Spring eens aan aantal keer om te zien wat er achter een schilderij zit! Kijk naar dingen waar de rest niet naar kijkt. Wat zie je dan?

Zowieso is lopen langs de grachten van Amsterdam een prachtige ervaring,  maar vaak tijdens het lopen kijk je meestal vooruit of omlaag. Maar dan zie je niet alles van Amsterdam. Kijk juist eens omhoog. Dan zie je pas de schatten van Amsterdam. Enfin! De brug naar EventSummit. Het is een beurs van no-nonense netwerken, iedereen is gelijk en alles draait om contactmomenten. Maar wat is nou de link met venue marketeers? Simpel, de kleine schatten die op de beurs te vinden zijn. Als eerste de technologiën die worden aangeboden. Van apps tot registratiesystemen. Ga met ze in gesprek. Ze hebben allemaal een verhaal en het geeft je nieuwe inzichten. Ten tweede: sta eens stil in het gangpad of pak een trapje en ga erop staan en stel jezelf deze vraag: Stel dat ik deze beurs mag ‘hosten’ in mijn venue, hoe zou de beurs er dan uitzien? Wat zou ik digitaliseren en hoe kan ik 10 jaar vooruitdenken? En als derde: je media netwerk! De grote eventplatforms staan er ook en juist door persoonlijk contact creër je nieuwe inzichten. Zij hebben ook een verhaal en ze hebben behoeft aan jouw verhaal. En als laatste: het is onwijs leuk! De energie van de beurs vind ik persoonlijk geweldig en deze enthousiasme geef ik weer door aan mijn team en klanten.

Maar terugkomend op de antwoorden van Joris.
Als Venue Marketeer op EventSummit:

  1. Doe je inspiratie op hoe andere venues zich presenteren
    2. Zijn er interessante sprekers met direct en indirecte inhoud
    3. Ga je netwerken onder opdrachtgevers om te proeven waar hun behoeften liggen

En als laatste schreef Joris: Wellicht heb jij nog dingen, Stijn? Jij kent de beurs 🙂

Bij deze Joris, zie je de 11e!
Stijn