Minder zenden, meer verhalen. Minder op bereik, meer het ‘beraken’. Tja, dat vergt voor jou als venue marketeer vooral veel discipline & creativiteit. Als venue marketeer wil je natuurlijk alles uit je verhaal halen. Maar waar begin je en kan je dit wel alleen?
Het begint bij jouw waarden? Deze geven namelijk richting en betekenis aan alles wat er gebeurt binnen de locatie. Het zorgt voor vuur en houdt deze brandend. Veel problemen die ontstaan in sales, project, marketing en zelfs project, komen voort uit de problemen of onduidelijkheden in de waarden van de locatie. Waarden zijn niet meer up to date, of worden simpelweg niet meer gedragen. Of ze worden onvoldoende herhaalt. Door bewust bezig te zijn met waarden ontstaat er een inspirerende omgeving vol met ambities van mensen en partners. Het geeft houvast en richting voor jou als persoon. Als je stuurt op waarden en ambities verbindt en motiveert mensen te presteren.
Even een rekensom voor de venue managers onder ons: een niet gemotiveerde (normale) medewerker kost 3 x zoveel als een gedreven medewerker. Een verloop van 1 medewerker kost een locatie 10x zoveel als een gedreven persoon. Zorg voor een verhaal dat jouw medewerkers met elkaar te verbindt. Mensen maken graag deel uit van een verhaal. Het voedt de trots, stuurt, geeft richting en houvast.
Extern wil je natuurlijk dat de zakelijke opdrachtgever meegesleept worden jullie verhaal. Iemand laten beseffen dat ze in een keer iets hebben met jouw locatie, is de grootste kracht achter jouw waarde. Doro middel van verhalen brengt je waarden tot leven, geeft het een gezicht aan visie en ambitie van jouw locatie. Niet alleen voor op korte termijn, maar juist voor langere termijn.
Wil je aan slag met jouw kernwaarden en wil je meer weten over hoe je dit kan ontwikkelen? School of Venues, het educatieplatform voor evenementenlocaties hebben speciaal hiervoor trainingen ontwikkeld. Ga naar www.schoolofvenues.com voor meer informatie.