Al 20 jaar zijn ze een begrip in locatieland en inmiddels zetten ze hun duurzame groene vingers ook online in. Want tja, als je met zonnepanelen een groot deel van je energie opwekt. En zelfs regenwater hergebruikt, of de restwarmte inzet van een nabijgelegen biovergistingcentrale, dan mag je hiermee toch wel online pronken? Tijd dus voor een nieuwe website. Aan het woord: Kim Beijer Venue Marketeer van de Arendshoeve “the Garden of Amsterdam”.
The Garden of Amsterdam heeft de ‘online tuin’ flink aangepakt. Gefeliciteerd met jullie nieuwe website. Wat was er mis met de oude?
Anderhalf jaar geleden was ik te gast tijdens een bruiloft op de Arendshoeve. Vooraf had ik op de website gekeken, maar ik was nog niet echt onder de indruk. Vanaf het moment dat ik een voet in de locatie zette, was het liefde op het eerste gezicht. Ik was op slag verliefd op, voor mij, de mooiste locatie van Nederland. Ik solliciteerde diezelfde avond nog en ik kreeg de taak om de Arendshoeve meer naamsbekendheid te bezorgen. Het bleef maar aan me knagen waarom ik vóórdat ik de locatie bezocht had, nog niet overtuigd was van de schoonheid van de locatie. De oude website had mij duidelijk niet overtuigt. De uitstraling van de website was een beetje oubollig en donker, de informatie achterhaald en de foto’s uit de tijd. Dus, tijd voor een nieuwe! Tijd voor goede Venue Marketing!
Wat is het doel van jullie nieuwe website?
Het doel van de nieuwe website van de Arendshoeve is dat deze beter gevonden gaat worden via Google dan de vorige en dat we een beter beeld van de locatie en al haar mogelijkheden laten zien. Beide met het uiteindelijke doel dat we meer mooie events en bruiloften mogen verzorgen. We hebben met name veel aandacht gegeven aan goed beeldmateriaal: mooie, heldere, eigentijdse foto’s en een paar mooie trouwfilmpjes.
Wat waren de eerste 3 punten op jullie to-do lijst bij de start van jullie website?
Allereerst hebben we een online onderzoek gedaan: We hebben veel websites van andere evenementen locaties bekeken om te zien wat we mooi vinden en juist niet, en welke websites gebruiksvriendelijk zijn.
Vervolgens hebben we met de websitebouwers gebrainstormd over de look en feel van de website zodat het voor zowel de zakelijke markt als voor toekomstige bruidsparen aantrekkelijk zou zijn.
En we hebben met elkaar bedacht welke informatie de klant op de website moet kunnen vinden zodat ze vooraf al een helder beeld over onze locatie hebben.
Jullie hebben gekozen voor een licht en fris design. Wat zijn jullie beweegredenen geweest omtrent het design?
Zoals hiervoor al genoemd moest de website voor zowel zakelijke klanten, als voor bruidsparen aantrekkelijk zijn. En wij wilden af van het donkere imago van de vorige website. Wat voor ons ook meespeelde, is dat onze locatie ontzettend flexibel is in elke zin van het woord. Je kunt ook bijna elke stijl of thema doorvoeren tijdens je event met groene planten als achtergrond. Het design van de website moet daarom ook niet te bepalend zijn voor een bepaald thema om mensen vrij te laten brainstormen over hun eigen wensen en ideeën.
Jullie bedienen verschillende doelgroepen zoals b2b en b2c. Welke doelgroep staat er stipt op nummer 1. En hoe maak je deze relevanter dan de rest op de website?
Op onze website richten wij ons op b2b. Wij hebben aparte pagina’s aangemaakt voor zakelijke events en voor bruiloften en deze twee doelgroepen komen ook aan bod in de eerste foto’s die je op de homepage van de website ziet.
Uit het locatieonderzoek blijkt dat meer dan 70% van de zakelijke bezoekers de locatiekosten online wil zien. Wat vind jij hiervan?
Wij zijn ons ervan bewust dat men dat wil. Wij hebben echter de keuze gemaakt om deze niet online te zetten. Omdat er bij ons zo ontzettend veel mogelijk is, én omdat wij geen standaard zalen hebben, maar deze op maat maken, maken wij offertes per event ook op maat naar aanleiding van de wensen van de klant. Zo willen wij verwarring rondom tarieven voorkomen.
In de locatiebranche waait er een flinke discussie of men een locatie online kan boeken. De doelgroep wil het graag, maar geen locatie die het doet. Wat is jouw mening hierover?
Ik begrijp heel goed dat de doelgroep dit wil, maar ik begrijp ook heel goed waarom locaties dit niet doen. Vaak komt er bij een event zo veel kijken, dat het prettig is om met elkaar aan tafel te zitten om wensen voor een event door te nemen. Het boeken van een event is iets heel anders, en vaak ingewikkelder dan bijvoorbeeld het boeken van een hotelkamer. Wij willen als locatie voorkomen dat we op de dag van het event voor verassingen komen te staan die we a la minute moeten oplossen, terwijl we die makkelijk vooraf hadden kunnen bespreken.
Heb je toevallig 1 gouden marketingtip aan andere locaties die een nieuwe website lanceren?
Zorg dat je de tijd hebt zodat je je goed kan focussen op het maken, afwerken én lanceren van de website. Het is een tijdrovende klus waarin je liever geen fouten maakt. De website is vaak het eerste dat mensen zien van je locatie!
Thanx Kim voor je inspiratie en tot snel.