Start je een nieuwe locatie, wil je een nieuwe huisstijl of is jouw locatie toe aan een complete re-branding? Dan is Venue Brand Design jouw way to go! Samen met een team van specialisten uit de locatiewereld komen we tot een sterke positionering, de perfecte input voor een pakkende brand-story en een communicatieconcept voor jouw locatie. 

Opdrachtgevers verwachten meer dan ooit dat jouw locatie toegevoegde waarde geeft aan hun events, merk of activiteiten. Design Thinking helpt om een volledig beeld van jouw potentiële opdrachtgevers te vormen om daarop in te kunnen spelen. De training wordt geheel afgestemd op jouw specifieke vraag: de behoefte aan een nieuwe huisstijl, merkbeeld of specifieke campagne bijvoorbeeld. We gaan dus eerst voor het verhaal en dan pas voor het kanaal. De training zorgt er bovendien voor dat je in staat bent om dit creatieve proces zelf in jouw locatie te introduceren, waardoor je jezelf versterkt als professional.

Resultaat:

  • Je ontdekt de (kern)waarden van je merk en je weet wat je wilt uitdragen naar je opdrachtgevers. 
  • Je ontvangt een communicatieconcept met inzichten van de organisatie en advies over hoe en wat te communiceren naar je opdrachtgevers. Denk aan brand-stories, nieuwe huisstijl, tone of voice van campagnes, etc.

En…

  • Je slaat een brug tussen sales, marketing en operatie doordat er verschillende vakgebieden samenwerken.
  • Je creëert concrete optimalisatiemogelijkheden voor doorontwikkeling.
  • Je zorgt voor enthousiasme en betrokkenheid: je werkt als 1 team naar een eindresultaat. 

Programma + communicatieconcept

Tijdens deze 2-daagse incompany-training komen de volgende onderwerpen aan bod:

Deel 1: Inventarisatie 

  • We gaan aan de slag met de probleemstelling(en) en vraagstukk(en) 
  • Overzicht van ontwikkelingen en trends in de eventbranche en bij opdrachtgevers 
  • De ‘how’, ‘what’ en ‘why’ van Simon Sinek 
  • Het gewenste ‘merkinnerlijk’, merkgedrag en ‘merkuiterlijk’

Deel 2: Concept merk-essentie

  • Prototypes van waardepropositie ontwikkelen
  • Prototype van brand personality ontwikkelen
  • Positionering in concurrentielandschap bepalen
  • Input van de branding- en marketingfase in de customer journey verwerken

Deel 3: Communicatieconcept

Je ontvangt van ons een Brand Design-strategie gericht op jouw specifieke vraagstuk. Dit kan een rapport zijn, een nieuwe huisstijl, campagne of brand-story. Ook zorgen we ervoor dat jouw strategie eenmalig getoetst wordt bij een potentiële en bij jou passende opdrachtgever, zodat het concept gevalideerd is door iemand uit jouw doelgroep. Jouw Brand Design-strategie wordt aan jullie gepresenteerd en opgeleverd in een concreet plan.

Voor wie:
Voor evenementenlocaties, hotels, congreslocaties, vergaderlocaties. Voor zowel B2B als B2C.

Interesse?
Stuur mij meer info