Een ijzersterk marketingplan voor 2025! Dat is het resultaat van deze training. En als extraatje creëren we ook een krachtig media- en contentplan. Dankzij onze jarenlange ervaring en een groot netwerk in de eventbranche weten we precies wat er speelt onder opdrachtgevers. Deze training is praktisch, concreet, relevant, waardevol en bovendien leuk voor het team. Of je nu een nieuwe locatie bent of alvast nieuwe plannen wilt smeden voor 2025, deze training legt de basis voor jouw succes! 

Stap 1: Propositieontwikkeling – Dag 1
Tijdens deze sessie focussen we ons op het ontwikkelen van heldere proposities voor de B2B-markt, in combinatie met het identificeren van de ideale event- en doelgroepcombinaties. We benutten kansen op een interactieve manier, waarbij we de nieuwste trends en thema’s bespreken die opdrachtgevers momenteel belangrijk vinden. Het resultaat? Een solide basis voor de creatieve invulling.

Stap 2: Creatieve sessie / plannen smeden – Dag 2 
Op dag 2 duiken we met het team in een creatieve sessie. We richten ons op het ontwikkelen van nieuwe sales- en marketingacties en het verfijnen van de customer journey voor jouw locatie. Alle (media) kanalen nemen we onder de loep en kijken welke kanalen nog ingezet kunnen worden. Tevens finetunen we de basismarketing waar nodig.

Stap 3: Oplevering 
Na de intensieve sessies verzorgt Venue Marketing de oplevering van het volledige marketing- en salesplan. Het plan wordt op maat gemaakt en direct toepasbaar.

Programma: 

Tijdens deze 2-daagse incompany-training komen de volgende onderwerpen aan bod. 

Voorbereiding:

  • Hier nemen we een deepdive in jouw marketing- & salesdata.
  • En bepalen we samen de uitganspunten voor 2025/ de training. (doelgroep(en))


Dag 1: 

  • Trends & ontwikkelen van opdrachtgevers hoe die locaties zoeken en boeken.
  • Waar moet een professioneel marketingplan aan voldoen?
  • Cases van andere locaties.
  • Opstellen van een SWOT analyse. 
  • Doelstellingen bepalen. 
  • Workshop: handelen en denken vanuit het marketingconcept
  • Workshop: nieuwe proposities / campagnes
  • Budget Specificatie maken  

Dag 2: 

  • Het creëren van marketingacties/ campagnes
  • Het ontwikkelen van jullie nieuwe customer journey
  • Het schrijven van een effectief marketingplan
  • Het ontwikkelen van een 6-maanden-contentkalender 
  • EXTRA: Workshop ‘Persoonlijk content delen op LinkedIn’ 

Voor wie: 

Evenementenlocaties, hotels, congreslocaties en vergaderlocaties, zowel B2B als B2C. Op aanvraag (maximale groepsgrootte: 5 personen).

Duur:

2 dagen (dagelijks van 09.30 uur tot 14.30 uur). Trainingen worden op locatie gehouden.

Trainer:

De training wordt verzorgd door o.a. Stijn Oude Vrielink, Venue Marketeer met meer dan 10 jaar ervaring in het vermarkten van evenementenlocaties. 

Interesse?
Stuur mij meer info