Een ijzersterk marketingplan! Dit is het resultaat van deze training. Maar ook: hoe krijg je alle neuzen van jouw locatie dezelfde kant op? Hoe doen andere locaties op het gebied van online marketing, branding of content marketing. Waar begin je met het schrijven van een marketingplan en welke gegevens heb je hiervoor nodig? Dit marketingplan bepaalt het succes van jouw locatie. Ready?

Samen stippelen wij jouw strategie uit, bepalen we de doelgroep(en) en maken we een budget-specificering. En als extraatje creëren we ook een ijzersterk media- & contentplan. Want dankzij jarenlange ervaring en een groot netwerk in de eventbranche weten we precies wat er speelt onder opdrachtgevers. Deze training is praktisch, concreet, relevant, waardevol en nog eens leuk voor het team. Of je een nieuwe locatie bent of je wilt alvast nieuwe plannen smeden voor 2024? Deze training vormt de basis in wie je wilt zijn volgend jaar. 

Resultaat:

  • Een ijzersterk marketingplan!
  • Je hebt een contentkalender van maar liefst 6 maanden. 
  • Je kent de onderdelen van de strategische marketingplanningcyclus en hun onderlinge relatie. 
  • Je weet welke tools/methodes er zijn om intern draagvlak te creëren 
  • Je bent op de hoogte van alle trends binnen locatieland en van de verschillende doelgroepen. 
  • Je hebt gewerkt aan jullie teamspirit 🙂

Programma: 

Tijdens deze 2-daagse incompany-training komen de volgende onderwerpen aan bod. 

Voorbereiding:

  • Hier nemen we een deepdive in jouw marketing- & salesdata.
  • En bepalen we samen de uitganspunten voor 2024/ de training. (doelgroep(en))


Dag 1: 

  • Trends & ontwikkelen van opdrachtgevers hoe die locaties zoeken en boeken.
  • Waar moet een professioneel marketingplan aan voldoen?
  • Cases van andere locaties.
  • Opstellen van een SWOT analyse. 
  • Doelstellingen bepalen. 
  • Workshop: handelen en denken vanuit het marketingconcept
  • Workshop: nieuwe proposities / campagnes
  • Budget Specificatie maken  

Dag 2: 

  • Het creëren van marketingacties/ campagnes
  • Het ontwikkelen van jullie nieuwe customer journey
  • Het schrijven van een effectief marketingplan
  • Het ontwikkelen van een 6-maanden-contentkalender 
  • EXTRA: Workshop ‘Persoonlijk content delen op LinkedIn’ 

Voor wie: 

Evenementenlocaties, hotels, congreslocaties en vergaderlocaties, zowel B2B als B2C. Op aanvraag (maximale groepsgrootte: 5 personen).

Duur:

2 dagen (dagelijks van 09.30 uur tot 14.30 uur). Trainingen worden op locatie gehouden.

Trainer:

De training wordt verzorgd door o.a. Stijn Oude Vrielink, Venue Marketeer met meer dan 10 jaar ervaring in het vermarkten van evenementenlocaties. 

Interesse?
Stuur mij meer info