We leven al miljoenen jaren op aarde en fotografie bestaat nog maar 115 jaar. Shutterstock vroeg een groep van offset fotografen om te voorspellen wat de toekomst wordt van foto’s. En aangezien beleving hoog op het lijstje staat van klanten, zou ik toch even hierbij stilstaan. Ik heb er even twee gepakt die bij mij het meest zijn blijven hangen.
Wees constant in de kwaliteit van je foto’s!
Lezers en kijkers worden tegenwoordig overspoelt met sterke foto’s. Zorg dat jouw website een verhaal krijgt met foto’s. Storytelling in beeld. Maar wel met foto’s die absoluut tot verbeelding spreken. Het allerbelangrijkste is jouw merkgevoel. Veel venue marketers maken de fout om het per foto aan te zien, terwijl de klant het ziet als een verhaal. Het heet niks voor niks een ‘slider’ op de website. 1 seconden per foto. Soms er is niet meer voor nodig. Content trekt doelgroep. Doe je alleen maar dinerfoto’s dan trek je meer diner-events aan.
Lees hier mijn artikel over fotomarketing.
Authenticiteit in merkcommunicatie van jouw Venue!
Volgens de bekende fotograaf Andy Smith komen er geen grote sprongen meer in de fotografie. Merken willen wel meer authenticiteit laten zien en verbindingen leggen met foto’s. De gemiddelde verdiener wil zich herkennen. Commerciële foto maken plaats voor de modellen die eruit zien alsof ze niet gestyled zijn. Het moet niet gemaakt zijn. In ons vak draait alles om emotie. Probeer deze momenten vast te leggen. Het vastleggen van een dansende vrouw voor het podium met een groot glinstering in haar ogen omdat de band waanzinnig mooi speelt, is een teken dat de gasten in jouw venue het naar hun zin hebben. Speel hiermee. Niemand heeft gezegd dat het makkelijk zou zijn, maar de eerste 10 foto’s van venue geeft jouw merk weer.
Geen concessies doen dus!
Bron: Shuttestock